Prachtig sprookje waar je meer van wilt

Personages:

Hele ontwikkelende personages dat is een kenmerk wat echt past bij dit boek. De hoofdpersonen zijn Brian ( Cinder ) en Ellamara ( Ella ) en dit zijn beide heerlijke personages. Laten we beginnen met Ellamara, een fijn meisje met een heerlijk karakter, dat veranderd door een ongeluk. De ontwikkeling die Ellamara meemaakt gedurende het verhaal zit erg goed in elkaar. De ontwikkeling blijft ook doorlopen tot het einde van het verhaal en dat is iets wat heel prettig was. Brian blijft voor mij wat stilstaan, er is een kleine ontwikkeling maar niet een grote net als bij Ellamara. Brian is iemand die wel weet wat hij wil, maar niet weet hoe hij daar moet komen. Uiteindelijk lukt dit wel, door hulp van Ellamara en je merkt dat die twee elkaar nodig zijn. Mijn favoriete personage is toch Juliette, de gemene stiefzus. Haar ontwikkeling vond was geweldig, je weet het oorspronkelijke sprookje en ik dacht dat dit boek daar ook op in ging, maar niets is minder maar. Juliette maakt zo een geweldige ontwikkeling mee tegenover Ellamara en haar zus Anastasia. Het zijn goed ontwikkelde personen die allemaal een steentje bijdragen aan het verhaal maar wel personen die een goede toevoeging zijn, je hebt niet het idee dat iemand teveel is of dat er iets mist en dat is knap, want dat is soms wel eens het geval.

Echte schoonheid komt van binnenuit een persoon. Als je je mooi voelt, zie je er voor anderen mooi uit, wat er ook aan de oppervlakte is.
Het verhaal:

Fantastisch, dat is een beschrijving over dit boek wat waar is. Het is een origineel verhaal, er zijn al meerdere her vertellingen en dit boek lijkt op geen een van die. De inleiding is heel goed gedaan, je merkt gelijk de band tussen Ellamare en haar moeder, je merkt hoe emotioneel die is. Het ongeluk gebeurd ook gelijk dus je begint gelijk in het verhaal, de essentie dus. Daarna gaat de drama wel omhoog en alle emoties ook. De kern zelf vond ik heel goed, het loopt allemaal mooi in elkaar over en er zitten mooie wendingen in. De gebeurtenissen tussen Cinder en Ella lopen ook mooi door en je voelt hun struggles. Het einde was voor mij heel mooi. Ellamara sluit haar periode mooi af door een grote ontdekking te doen, en hierdoor komt alles mooi samen. Ik heb dan ook wel de vraag wat er nog in deel 2 moet komen want voor mij was dit prima zo.'

Wij zijn Cinder en Ella, dame! We moeten ons sprookjesachtige einde krijgen!

De schrijfstijl:

Een hele mooie vlotte schrijfstijl. Beeldend vond ik hem niet, maar dat maakte op de een of andere manier niet veel uit. Je leest hier als een trein doorheen omdat de gebeurtenissen allemaal net op de goede momenten worden ingezet. Waar een groot compliment voor mag worden gegeven is de vormgeving van de gesprekjes tussen Cinder en Ella, dit maakte het uniek en dat je snel wil doorlezen. Je merkt ook dat de schrijfster onderzoek heeft gedaan naar Ella haar problemen en wat dat inhoud, dit zorgt ervoor dat het een geheel is en ook duidelijk blijft voor lezers. Gooi daar een sprookjesachtig einde bij en je hebt een perfecte hertelling van een geliefd sprookje.

Mijn hart brak, maar ik wist dat ik hem nooit zou kunnen opgeven, ook al zou het elke keer dat ik met hem sprak pijn doen

Waardering:

Ik ben een grote disney fan dus dit soort boeken vind ik altijd geweldig om te lezen en te ontdekken. Prachtig verhaal moet goede personages en een sprookjesachtig einde. Ik geef het *5 van de 5* sterren omdat ik hem niet kon wegleggen. Waar ik me wel zorgen om maak is deel 2, want voor mij voelde dit wel al als af. Ik ben heel benieuwd

Meer recensies van Danique ( xaboutbooksx )