Veelbelovend debuut

De.boekenplank 06 augustus 2022
In een moderne mix van klassieke Europese sprookjes, van Roodkapje tot de boze wolf, hekserij, fantasy, romantische onmogelijke liefde in een occulte sfeer is ‘de vloek van rood’ een gedurfd debuut van Sterre Richard.
De moeite waard om te lezen en het opentrekken van het moderne beeldverhaal naar andere (digitale) stijlen te bekijken. En om kennis te maken met non-binaire taal.

De grote lijn is de heimelijke liefde tussen Aster en ‘vreemdeling’ op wolven jagende Jager (let op de slim gevonden typografie en lettertype).
Plus de haat/liefde, goed/kwaad waarbij de jaloerse (lepe vos) Mirit een rol speelt.

Beoordeling van de sterke grafische uitwerking: een 4 voor de originele verfrissende moderne stijl, beïnvloed door video-games. En opgebouwd uit de kleurencombinatie wit, zwart, grijs, rood ( lippen, bloed, bloemen!). Mooi uitgewerkte details als sproetjes, vogeltjes en andere natuurelementen, en wisselende pagina-opbouw van klein, tot paginabreed, of zelfs over twee bladzijden (spread) heen lopende beeldlijnen.

Het globale verhaal was ok maar sommige verhaallijnen waren moeilijk te volgen, vooral het eerder middeleeuwse sagen-deel rond de ridders vatte ik niet en leek me weinig toe te voegen (2). Mits ondersteuning van een sterker verhaal belooft dit voor een mooie striptoekomst. Daarom gekozen voor het gemiddelde 3⭐️

Meer recensies van De.boekenplank