Tof debuut ! op naar deel 2 van Khan.

De.boekenplank 28 maart 2022
Ontspoord
Auteur : Saeed Ajaib

‘Ontspoord’ is het debuut van @saeed.ajaib, en wat voor één !
Fris geschreven, vlot verhaal. En met een boeiende ‘entourage’.

Privé-detective Rehza Khan probeert zijn leven onder controle te houden, verdriet om het verlies van zijn dochtertje Nora, leidde tot verslaving, en het gaat steeds slechter met hem.
Hij rommelt maar aan met flut-opdrachten, die hij zelfs alsnog weet te verknoeien.
In de achterbuurt ‘de Kloof’ ( in een fictieve stad die me qua sfeer aan ‘de grijzen’ deed denken van @vincentmerjenberg ) heeft hij zijn appartement, waar plots aan de deur geklopt wordt.
Een mooie zaak lijkt hem op een schoteltje aan geboden te worden.
Hij aarzelt maar schiet toch in actie, en gaat op zoek naar het nichtje van de rijke mevrouw Alberta Vermeersch.
Schone schijn bedriegt?

Khan worstelt met zichzelf, zijn duistere krachten, de drankduivel,…
Maar hij zet alles op alles en wil weer vooruit.
Er is voldoende aandacht voor de uitbouw van zijn karakter, maar ook veel afwisseling en een boeiend verhaal.
Zit hij in een stinkend zaakje verwikkeld? Wat vindt er in het vervallen ziekenhuis, het Colosseum, plaats? Wat is er toch met Nora gebeurd?
Door de korte hoofdstukken en de nodige actie, lees je graag door (‘allez toch nog een paar bladzijden voor ik stop… ‘ ken je dat gevoel?), ik las het dan ook heel vlot uit. Top !

Het gekozen originele lettertype voor Albumtitel en hoofdstukken geeft het boek een eigenheid, en spreekt aan.

Ik wil niet te veel meer verklappen, kan alleen aanraden om het te lezen.

Bedankt Saeed dat ik je #debuut mocht lezen ! Ik kijk alvast uit naar het volgende deel (van een trilogie? ) rond Rehza Khan.

Het boekenrapport : 5

Uitgeverij : #selfpub verkrijgbaar o.a. via Amazon, Kindle en Kobo, ook bij de schrijver zelf.

Meer recensies van De.boekenplank