Commissaris Thea Ooms debuteert!

De.boekenplank 05 maart 2022
Ik was blij verrast een digitaal recensie-exemplaar te mogen ontvangen van het eerste boek rond politie-commissaris Thea Ooms, alias de Draak. Het debuut van @tmmanor

Ik wist niet echt wat te verwachten, dus lezen maar!

De niet onbesproken commissaris is best wel een grappig figuur. Ze heeft constant honger, ik denk dat ze vier keer friet haalden, twee of 3 keer Chinees op een week tijd?
Anderzijds is een persoonlijke kant die we nog niet goed kennen, is ze getrouwd geweest? Wat was er dan eventueel aan de hand met haar man? Wat is haar persoonlijke geheime opdracht die ze wil uit voeren? Dit is nog stof voor een vervolg in een volgend boek, lijkt me. Ze blijft wat mysterieus.
De samenwerking met haar nieuwe assistent Lucas De Prins verloopt wonderwel zonder noemenswaardige problemen.
Ook hij lijkt een verborgen leven te hebben dat in een verder verhaal meer kan uitgediept worden?

Het politieonderzoek draait rond de verdwijning van een jongetje, en kort erna de dood van een tiener, maar daar blijft het niet bij. In de plaats bij de rivier blijken figuren uit de onderwereld als De Ridder of The Poe Poeclub steeds meer een grotere rol te spelen. Meer dan het daglicht verdraagt.

Een kleine bemerking hierbij : Het gebruik van een bestaand dorpje of stad had een extra touch kunnen geven.
Als lezer probeer je toch altijd een link te leggen naar gekende gebouwen of plaatsen.
Je hebt het gevoel dat het verhaal zich ergens bij of in Antwerpen afspeelt maar kan het niet echt duiden. Anderzijds zijn er dan wel andere plaatsen vermeld in het boek die wel reëel zijn.
Het is een heel vlot geschreven boek dat je meeneemt in het verhaal. Lekker doorlezen gevoel!
Even grinniken bij, ik citeer : ‘de witte Maltezer, die aan de schoolpoort snuffelde en likte aan het plasje dat de vorige hond had achtergelaten. Zijn bazin, een modebewuste dame van eind vijftig, raapte de Maltezer op. Het dier stak zijn tong uit en likte haar mooi opgemaakte gezicht nat.’

Een vraag : wat is de ‘relatie’ van Thea tov Olaf De Rijke, teamleider van de speciale eenheid van de federale politie?

Een heel leuk en aangenaam te lezen boek, volgende verhalen mogen er zeker komen om met plezier te lezen wat Thea en co nu weer uitsteekt.

Online te koop op www.tmmanor.be

Meer recensies van De.boekenplank