Gruwelijk genieten!

01 maart 2023
Recensie door: Maaike

Dit boek kan ik eigenlijk samenvatten in slechts één woord: wauw. Chris Carter heeft de magie mij van begin tot het eind mee te nemen in een onwijs sterk verhaal, waarbij ik met ingehouden adem bladzijde na bladzijde omsla. Wat kan deze man schrijven!

Als je mij inmiddels een beetje kent, weet je vast wel dat ik dol ben op thrillers. Scandinavisch, van eigen bodem of vertaald uit het Engels: ik lees ze allemaal even graag. Maar waar ik écht van kan genieten, zijn thrillers waarbij de gruwelijkheden je om de oren vliegen en die je met een beklemmend gevoel achterlaten als je het boek dichtslaat. Ik ontdekte het bij zijn eerste boek al, maar ook dit exemplaar heeft mij weer laten inzien dat Carter dit voor mij gewoon het beste weet waar te maken.

‘Gezicht van het kwaad’ greep mij vanaf de eerste bladzijde al. De situatie wordt gelijk duidelijk en je beseft je dat het leven van een burger op het punt staat beëindigd te worden. Je proeft de grimmige sfeer alsof je er zelf bij staat en je weet gelijk: dit wordt een bloedbad. Hoeveel bladzijden ik ook omsloeg, het beklemmende gevoel dat Carter mij vanaf de eerste bladzijde al gaf, liet me niet meer los. Spannende gebeurtenissen, gruwelijke vondsten en plottwists volgen elkaar in een perfect gedoseerd tempo op en zorgden ervoor dat ik regelmatig letterlijk op het puntje van de bank heb zitten lezen.

Dus een tip aan iedereen die ook zo van gruwelijke, bloederige en adembenemende thrillers houdt en nog geen kennis heeft gemaakt met Carters magie: ga zijn boeken lezen! Succes - en misschien een paar slapeloze nachten - gegarandeerd…

Meer recensies van