Een verhaal om bij weg te dromen!

19 april 2023
Ze heeft één kans om deze zaak te winnen. Echter leidt de knappe advocaat van de tegenpartij nogal af...

De jonge ambitieuze advocate Janna heeft er alles voor over om die felbegeerde promotie als senior accountant binnen te slepen. Het enige wat ze nog even moet doen is de rechtszaak winnen die haar baas haar in de schoenen heeft geschoven: een echtscheiding tussen twee wel heel bekende Nederlanders. Tijdens een uit de hand gelopen vrijdagmiddagborrel drinkt ze nét iets te veel en verliest ze tot overmaat van ramp ook nog eens de belangrijke documenten over het bekende koppel. Een onbekende man vindt Janna op een bankje in het park en helpt haar thuis te komen. Wanneer Janna als dank haar maaginhoud over de gaatjesschoenen van de man deponeert, slaat de schaamte bij Janna al helemaal toe.

Echter is dit niet het enige wat Janna tegenzit. Ze is niet alleen de zeer belangrijke documenten kwijtgeraakt, maar ze komt er ook achter dat de documenten in de verkeerde handen zijn gevallen. Tevens blijkt haar nieuwe cliënte een enorme ramp te zijn en is de advocaat van de tegenpartij een oude bekende die ze liever niet weer tegen was gekomen. De man met de gaatjesschoenen blijkt de advocaat van de tegenpartij te zijn en Janna kan wel door de grond zakken. Janna besluit om volledig voor de nieuwe zaak te gaan en heel Holland smult van de vechtscheiding tussen de twee BN’ers...

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen: wat hebben wij genoten van dit boek! Dit boek bevat alle ingrediënten voor een heerlijk feelgood verhaal: een hysterische BN’er in een vechtscheiding, een ambitieuze advocate en een tegenpartij dat wordt beschouwd als een “lekker hapje”. Dit boek bevat daarnaast de nodige dosis: romantiek, vriendschap, tegenslagen, humor en ongemakkelijke situaties. Door al deze elementen doet het boek wat het hoort te doen: je loskoppelen van de realiteit en je mee laten voeren met de personages en de gebeurtenissen in het boek.

Vos heeft een fijne schrijfstijl en heeft een verhaal neergezet dat geen hollen of stilstaan verhaal is. Door de fijne schrijfstijl heeft ze een zeer herkenbare wereld neergezet voor de lezers. De emoties en gebeurtenissen zijn goed gedoseerd over het boek en er is een goede dosis humor losgelaten in het verhaal. Verder zijn de personages ook goed neergezet. Het verhaal is leuk opgebouwd en de afwisseling in de passages met de flirterige e-mails tussendoor is leuk bedacht. Ik pleit voor jou biedt de lezer zo'n 300 pagina's aan leesplezier en tovert een glimlach op het gezicht van de lezer. Door alle toegevoegde elementen in dit verhaal is dit boek echt ééntje om bij weg te dromen. De chemie tussen de personages is overduidelijk te voelen en dit is ook één van de sterkste punten in dit verhaal.

Wij hebben ik pleit voor jou ervaren als een ontzettend leuk boek dat niet te klef is en lekker wegleest. Net als bij de andere verhalen van Vos hebben wij ook genoten van dit boek. Doordat het begin van het boek meteen al hilarisch is, wilden wij gelijk doorlezen. Ondanks dat we normaal gesproken op een boek afknappen waarbij je van verre al ziet aankomen hoe een verhaal afloopt, hadden we dat niet bij dit boek. Wij kijken er in ieder geval naar uit om meer werk van deze fijne auteur te lezen!

Meer recensies van