Heftig, vol emotie, maar prachtig geschreven!

Demi Stein 12 augustus 2020
In dit boek lezen we vanuit het perspectief van meerdere personen. Het gaat over de onderlinge (familie)banden en wat dat allemaal met de mens kan doen. Je leest over een geboortedag, maar ook over een sterfdag. Twee uiteenlopende gebeurtenissen waarbij een familie samenkomt en relaties onder druk komen te staan.

Wat mij als eerste opviel in dit boek was dat je het verhaal leest vanuit veel personages. Ik heb, geloof ik, niet eerder een boek gelezen vanuit zoveel verschillende personages. Dit maakte het verhaal interessant, maar op sommige stukken vond ik het niet 'nodig'. Dat zijn voornamelijk de stukken waarmee je situaties dubbel leest. Anderzijds zijn er situaties waarbij het juist interessant was om te lezen hoe iemand dacht, terwijl een ander er juist een hele andere kijk op had. Ik heb hier dus gemengde gevoelens over.

De ene personage is dan ook interessanter dan de ander. Met name Naomi en haar moeder vond ik erg interessant, dit zijn wel de twee personages waar vanuit ik het liefste las en waarvan ik graag wilde weten hoe hun leven verder zou gaan lopen.

Maar! Overall, vind ik het een heel interessant boek. De gebeurtenissen zijn heftig en hebben mij emotioneel zeker weten te raken. De gebeurtenissen zijn echter in een taal geschreven waardoor het makkelijk weg te lezen is.

Wat ik ook erg mooi vind is dat aan het einde twee personages samenkomen ondanks, of misschien juist wel door, wat er gebeurd is. Dit wordt op een hele mooie manier beschreven waardoor je het boek sluit met een positief gevoel.

De vele personages zijn eigenlijk het enige waar ik 'over val'. Verder vind ik het echt een heel mooi boek en raad ik iedereen die familiebanden/psychologische verhalen interessant vind aan om dit boek te gaan lezen.

Meer recensies van Demi Stein