een soort van recensie ofzo: De Heksen

de.sebastiaan 25 mei 2020
Zo af en toe lees ik een boek wat ik lang lang lang geleden ooit las. Dat zal op school geweest moeten zijn aangezien je natuurlijk niet als je 8 bent in je vrije tijd gaat zitten lezen... En na onlangs de film The Witches weer te hebben gezien #awesome was ik wel benieuwd naar het origineel.
Wat me als eerste opviel was dat het boek veeeeel dunner is dan in mijn geheugen en na het openslaan de letters ENORM zijn.
Ik snap dat ik dit boek vroeger heb gelezen want het is enorm spannend voor een klein kereltje die niet echt van lezen hield. In rap tempo ben je op de laatste pagina en met de te gekke tekeningen van Quentin Blake heb je ook nog wat te kijken. Ik vind dat de film redelijk bij het boek is gebleven alleen jammer dat de film een vrolijk eind heeft. Het boek eindigt met een nieuw avontuur in het verschiet, veranderd de hoofdpersoon niet terug in een mens en is er geen “goede” heks. Dat is zeker voor het boek te spreken. Dat geeft net dat beetje meer spanning. Nu als volwassenen zie ik natuurlijk wel allemaal gemiste kansen waardoor er wat diepte in het verhaal kan komen, maar ja... dan haken de Sebastiaantjes van 8 vast af .

Meer recensies van de.sebastiaan