een soort van recensie ofzo

de.sebastiaan 27 april 2021
Weet je nog? Die ene soort van recensie waarin ik je stiekem influisterde dat ik aan het infiltreren ben bij @uitgeverijlemniscaat Ik heb een update. Maar laat het ze niet horen! Het zit namelijk zo. Ik heb mij namelijk vermomd als iemand anders. Zodat ze me niet herkennen enzo. Echt super slim! Ze hebben echt geen idee dat ik het ben! HA! Ze denken… nou ja… dat moet je zelf maar uitzoeken. Gewoon op 1 mei naar de boekhandel gaan en goed zoeken. Of een beetje vragen bij de medewerkers. Of op Lemnies (zo mag je ze noemen als je bijna de innercircle hebt bereikt) instaas. Dit boek heb ik stiekem van ze geroofd. Leek me wel zo toepasselijk. Ik ga het nu lezen. Tot zo!

En daar is Finn. Hij woont in het Rijk van Koning Ignaz. Het is echt minuscuul klein. Dat rijk. Er wonen echt maar een paar mensen. En de wachtmeester, een soort van politie, heeft al jaren niks te doen. Dus Finn doet wat iedereen zou doen. Hij gaat op zoek naar een echte rover. Speciaal voor meneer Ravenhorst. Dat is dus de wachtmeester. Maar dat had je vast al door.

Ik heb dit boek geroofd omdat ik het idee echt helemaal grappig vind! Waarom zou je terror in huis halen?! Super onnozel. En zo onnozel dat ik denk dat het is wordt het ook. Niet de hele tijd hoor. Soms moet ik ook heel hard huilen. Dat ik gelogen. Dat deed ik niet. Moest wel een beetje lachen. Vooral om Koning Ignaz.

Ken je Kulderzipken? Als je zo jong bent als ik was je precies 10 toen dat uitgezonden werd. Op de Vlaamse televisie. Daar moet ik regelmatig aan denken tijdens het lezen. Niet de hele tijd hoor. Soms. Het is niet dat ik het Kulderzipken script door aan het spitten ben naar de gelijkenissen. Maar stiekem heb ik seizoen 1 laatst gezien. Piepklein rijk. Super onnozel. Rare koning.

Dit zijn mijn gedachtes over de dokter van het kleine rijk van Ignaz: Volgens mij is die dokter slecht! Maar volgens mij ook niet. Of toch wel? Neeeeee. JAAAA! Kweetniet. Misschien zoek ik er teveel achter. Of niet! Maar waarschijnlijk wel. Denk ik. Of niet...

Zo. Uit. Maar... hoe... en... waarom... wat... Ik heb veel vragen. Is het nou de bedoeling dat er een vervolg komt ofzo? Het is nog niet klaar… Toch? Kan iemand mij hier wat duidelijkheid over verschaffen?

Meer recensies van de.sebastiaan