een soort van recensie ofzo

de.sebastiaan 17 april 2021
@vlogmeisjegalore zei dat dit misschien wel iets te spannend voor me zou zijn. Pff! Zegt ze nou eigenlijk dat ik een bange poepert ben?! Ik ben heus wel een stoere bink! I LAUGH IN THE FACE OF DANGER! We zullen wel eens zien hoe erg ik mij niet ga verstoppen onder de dekens! Moehahahaaaa! #toxicmasculinity

ps. wat zojuist is gezegd is inmiddels al 20 weken geleden. Ik ben heus niet bang. Kijk maar. Ik ga lezen. Tot zo.

Jane Doe is vervloekt. Nou ja… dat vindt de rest. En dan verdwijnt haar vader en is er een aardbeving (of andersom) en dan moet Jane gaan zoeken enzo. En dan is daar dat slot. Dat gebouw. Vol enge en onbegrijpelijke dingen. LET’S GO! Jane is alleen veel belangrijker dan dat ze denkt…

Van je ene en je tweeën en ik zit erin. Zoiets heb ik al een tijdje niet gelezen. Misschien komt het doordat het voor wat oudere mensen zijn. Van zo’n jaar of 12 ofzo. Echt oud. Maar daardoor ook extra spannend.

In heb begin krijg ik echte Indiana Jones vibes. Geen idee of dat klopt. Daarvoor moet ik verder lezen. Dus doe ik dat ook. En gelukkig maar… want het is helemaal te gek! Af en toe moet ik wel mn luier verschonen maar toch. Ik lees verder. En snel.
Ik zou een slecht mens zijn als ik je niet even zou waarschuwen. Dit boek is namelijk niet voor degene met een zwak hart. En als je sarcasme of cynisme echt niet leuk vindt (of simpelweg niet begrijpt) moet je dit boek zeker oppakken. Misschien leer je er nog wat van.

Alle mogelijke manieren hoe ik een avontuur kan beleven schieten voorbij. Ik lees een spannend boek. Kijk een klassieke avonturenfilm. Natuurlijk ook een bepaalde animatieserie. Lees een strip met wat fantasie en ik speel een videogame waarin ik de held ben en de grootse kloven mag overbruggen.

Nog maar 50 pagina’s te gaan. Waar ik al een tijdje bang voor ben wordt werkelijkheid. Als ik straks het laatste papier heb gelezen is dit boek niet tot een conclusie gekomen. En dat vind ik…
Deel twee: heer ei kum! Eerst nog ff wat andere lezen voordat ik iets nieuws koop. Maar voordat die gedachte überhaupt m’n brein echt bereikt zit ik al te zoeken in de digitale kasten van @dekinderboekwinkel

Meer recensies van de.sebastiaan