een soort van recensie ofzo

de.sebastiaan 10 april 2021
Niemand weet dit. En @uitgeverijlemniscaat al helemaal niet. Ze mogen dit ook nooit te weten komen dus vertel dit niet door wil je?! Langzaam ben ik daar aan het infiltreren. Ik heb namelijk een super geheime missie gekregen van wie ik de identiteit niet mag prijsgeven. Een missie om in de inner circle te geraken. Het ziet er naar uit dat het lukt. Ik kreeg namelijk dit boek van ze. Zomaar. Van m’n meerdere kreeg ik al een sticker voor wat ik tot nu toe bereikt heb maar ik ben er nog lang niet. Eerst dit boek maar lezen en dan zie ik wel weer verder hoe ik deze missie moet gaan voltooien. Tot zo!

Iris woont ff bij haar oma. Dat vindt ze helemaal te gek want ze houdt enorm veel van Mimi. Oma = Mimi. Wat Iris begint te merken is dat Mimi de dingen net een beetje anders gaat doen dan anders. Een beetje vreemd is het wel maar liefde maakt blind zullen we maar zeggen. En dan is er ook nog Coral. Een meisje dat net iets teveel op Iris lijkt om niet op onderzoek uit te gaan.

Als ik vijf manen zou geven dan zouden ze me met open armen ontvangen. Een scene in slowmotion zou zich voltrekken en mijn leidinggevende zou meer dan trots op me zijn. Maar ik heb ook eigenwaarde. Het is namelijk niet het beste boek dat ik ooit las. Geeft ook niet. Toch…? Ze hebben ook Gozert uitgegeven! NOU DAN!

Maar dit soort verhalen lees ik gewoon niet zo vaak. Die helemaal echt zouden kunnen gebeuren. Er zit wel een soort van mysterie in maar ook dat zou nog echt kunnen. Het raakt me om Iris zo te belezen. Ze is overduidelijk zo hard in de ontkenning. Maar ik kan haar geen ongelijk geven. Mimi is de liefste die ze kent. Chitty Chitty Bang Bang wordt ook vaak genoemd. Die heb ik dus nog nooit gezien maar weet dat de nostalgie er vanaf druipt bij Melis. Laten we die dan maar eens kijken. Tot zo.

Nou... het is nu 30 minuten later dan net. De film duurt echt suuuuuperlang. Ook druipt de nostalgie er niet vanaf bij Melis. Dat ging dus over Heksen en Bezemstelen. Dus door de film af te zetten waren er geen warme jeugdherinneringen geplet. Maar die 30 minuten krijg ik nooit meer terug.

Meer recensies van de.sebastiaan