een soort van recensie ofzo: Winterhuis Hotel

de.sebastiaan 25 maart 2021
Over dit boek bestaat een aloude legende. Volgens de traditie wordt dit Het Boek genoemd en volgens de legende is Het Boek geniaal, rete spannend en uiterst creepy. Ik ga uitzoeken of dit echt waar blijkt te zijn. Tot zo!

Elizabeth wordt naar Winterhuis Hotel gestuurd. Daar vindt ze een boek. Of nou ja… vinden is niet het goede woord. Het Boek vindt haar… ofzo.

Oké. Die legende moet even wachten. Wat ik nu ga zeggen heeft helemaal niets met de inhoud van Het Boek te maken. Eigenlijk wel met de inhoud maar niet inhoudelijk. Op de een of andere manier leest het niet lekker voor me. En als ik op onderzoek uit ga kan ik de volgende conclusie trekken: De letters zijn niet zwart genoeg. Het lijkt net alsof er allemaal heeeeeeele pieterpeuterige witte stipjes in de letters staan. Samen met de minuscuul kleine zwarte stipjes maakt dat vast grijs. Ik vind het helemaal niet relaxt. De letter mogen zwarter. Zodat ik ze beter kan lezen.
Zo. Dat is eruit.

Als ik over de helft ben snap ik nog steeds niet waarom de legende bestaat. Maar het zal wel een geniale ontknoping hebben. En precies op dat moment wordt het interessant. Krijg ik ineens de gedachte dat de legende wel waar zou kunnen zijn. De mensen in het zwart zijn creepy. Dus dat deel is sowieso waar.

De legende zegt verder niets over een vloek die over Het Boek zou rusten. Maar volgens mij is dát er dan weer wel. Ik wil weten hoe het verder gaat zonder dat ècht persé te willen. Ik weet niet of het is doordat ik bevangen ben door de vloek of dat ik het gewoon snel uit wil hebben om aan iets nieuws te kunnen beginnen. Die eventuele vloek zoog me niet het boek in. Proberen deed ie wel, maar het lukte niet. De illustraties weten me trouwens ook niet te betoveren.

Ik ben benieuwd of de legende van Het Boek ook voor de andere delen geldt. Als dat zo is zorgt Het Gevoel er wel voor dat ze hun weg naar mij zullen vinden.

Meer recensies van de.sebastiaan