een soort van recensie ofzo: Het Feest van de Wolfmaan (De Sterrensteen #2)

de.sebastiaan 28 maart 2021
Waar een deel 1 is is een deel 2. En wat een geniale opening is dit weer. Totaal niet clichématig aangepakt dit. Chapeau. Niet alle series wil ik verder lezen maar die van @kellyvankempen wel. Ik ga lezen. Tot zo.

Petronella geeft een zweefkezenfeest. Lekker onder de maan zitten te zwijmelen en de kracht van die maan opzuigen. Elfie vind dit natuurlijk heeeeelemaal leuk. O nee, dat heb ik gelogen. En er zijn rare gasten. En er is ingebroken. En het lijkt dus een nieuwe zaak voor Elfie te zijn.

Ik sla het open en gelijk vraagt BillyBones of ik wil laten weten wat ik het spannendste stukje vind. Oe! Daarmee insinueren ze natuurlijk dat er meerdere spannende stukken zijn. Ik zal het ze zo laten weten. Want tot nu toe is het spannendste de cover :)

Aan het begin weet ik natuurlijk al hoe het afloopt. Wat de clue gaat zijn. Kelly zegt het echt super duidelijk en het komt dan ook als een schok dat er niets van wat er zich in m’n hoofd afspeelt terug te lezen is. Flauw dat ze express een piepklein dingetje erin heeft gezet om mij erin te luizen. Dat ze wist dat ik erop zou gaan happen. Ik knoopte de verkeerde dingen aan elkaar. Classsic.

Volgens mij is Kelly de vrolijkste schrijver hier op de instaas. Altijd groots en breed lachend. Dat kan haast niet gezond zijn. Dus als pseudo huis-, tuin- en keukenpsycholoog beoordeel ik met mijn zeer niet geschoolde psycho oog dat de frustratie die van Kempen in het leven voelt een beetje in Elfie stopt. Gewoon stiekem zeuren op zweefkezen en misschien wel complotdenkers. Maar dat weet ik natuurlijk niet. Maar stiekem lees ik dat. Denk ik. Of wil ik dat? Hmmmm ik ben helemaal weer door de war.

@vlogmeisjegalore heb je nog een tarotkaart voor me? Die vorige heeft m’n leven compleet veranderd! Ik wil dat je het weer terugdraait. Zwarte magie is het! Ik vind het nu niet meer leuk. Dus asjeblieft Kirsten. ASAP. Ik kan het niet meer aan.

Och. Heb ik helemaal niet meer gezegd wat ik het spannendste stuk vond…

Meer recensies van de.sebastiaan