een soort van recensie ofzo: Stein Knap en het mysterie van de parallelle universums

de.sebastiaan 25 mei 2020
De cover lokte me en toen het over parallelle universums bleek te gaan was het boek snel onderweg! Stein zijn moeder is net gestorven en die wil hij heel graag terug. Vooral omdat zijn vader er niet voor hem is. Dus gaat hij op zoek naar de mogelijkheid om te reizen naar parallelle universums. Een idee wat mij enorm aanspreekt. Want het idee dat er universums zijn waar het net even iets anders uitpakt dan in dit leven… Dat heb ik ook weleens gedacht… Maar is het gras niet altijd groener bij de buren?

Het is sowieso een boek wat mijn 10-jarige zelf nooit uitgelezen zou hebben. Sowieso omdat ik niet zo een lezer was, maar ook omdat het in de eerste zes hoofdstukken wat ingewikkeld kan zijn. En mijn 10-jarige zelf had daar absoluut het geduld niet voor. Eigenlijk hoef je het ook niet te begrijpen, wat dan ook weer de charme is. Maar dat had ik vroeger in ieder geval niet begrepen...

Zodra het verhaal opgang kwam zat ik er helemaal in en was het in een poep en een scheet uit met op het einde de nodige tranen. Want vind Stein op uzijn moeder of vindt hij toch iets anders… Iets waar ik op dit moment ook mee worstel en daarom ook voor mijn 34-jarige zelf relevant.
Uiteindelijk een mooi boek waarbij ik mijn 10-jarige zelf bij zou aanmoedigen om verder te lezen

Meer recensies van de.sebastiaan