een soort van recensie ofzo: Wondersmid: De roeping van Morrigan Crow (10+)

de.sebastiaan 16 juni 2020
Het eerste deel zat erop. Dat verhaal dat het nieuwe Harry Potter zou moeten zijn. “Pff” dacht mijn conservatieve ik. “Dat gaat nooit gebeuren.” En na het schrijven van een soort van recensie bekroop mij het akelige gevoel van onderwaardering. De onderwaardering die ik het eerste deel had gegeven. Ik zat teveel met HP in mijn hoofd. Teveel willen vergelijken. Nu is boek twee aan de beurt.

Morrigan Crow is een Wondersmid en Wondersmeden hebben niet echt een goede naam in Nevermoor. Ze gaat naar deze school om deze gave onder controle te kunnen krijgen. Althans… dat hoopt ze. Al haar lessen worden geschrapt tot er maar eentje overblijft. Zorgt dat ervoor dat ze in de armen van de gevreesde Wondersmid Ezra Windbuil wordt gedreven? En waarom die mysterieuze verdwijningen?

Dit. Was. Awesome.
Maar echt! Oké, het is zwaar geïnspireerd op HP maar daar heb ik geen moment last van gehad. Vanaf het moment dat ik het boek open sloeg wilde ik elk moment aangrijpen om te lezen. Vanaf de eerste bladzijde zat ik er helemaal in.
Ik vind het origineel en retespannend! De relatie en verbinding die Morrigan heeft met Wondersmid Ezra is fantastisch. Ze hebben een connectie. “Ja ja ja… Hebben we dat ook al niet in HP gelezen?” hoor ik je denken. NEE! Dit is anders. En heel stiekem misschien wel wat toffer. Ligt er een beetje aan hoe het derde deel verder gaat. De spanning die het met zich meebrengt gaat in mijn hoofd helemaal leven! Gaat Morrigan de slechte kant op of niet of toch wel… Ik zou het zo goed snappen als dat wel zou gebeuren maar ook als het niet zou gebeuren. De balans is helemaal goed! Ik ben helemaal in op de hype en I DON’T CARE!

Ik heb waanzinnig veel zin in het derde deel wat in oktober uitkomt. Ik zal beloven dat ik HP achterwege laat in mijn stoort van recensie ofzo… Nevermoor verdient meer dan dat.

Meer recensies van de.sebastiaan