Spannende YA

Desirée 08 oktober 2020
De ouders van Rebel zijn omgekomen bij een hotelbrand. Ze waren met Rebel in een hotel om onder te duiken, maar Rebel weet niet waarom of voor wie.

Nu, jaren later, woont Rebel bij haar tante. Met haar beste vriend Olivier stuit ze op een verdachte groep mannen die vaak bij een garage rondhangen. Ze besluiten op onderzoek uit te gaan en met de informatie gaan ze naar de politie. Rebel heeft door haar verleden weinig vertrouwen in de politie. Dus ondernemen ze toch zelf actie en met twee andere vrienden gaan ze achter de bende aan.

Een spannende young-adult, die makkelijk wegleest. De verhaallijnen zitten goed in elkaar en je wilt graag weten hoe het afloopt.

Een leuke toevoeging vind ik dat er WhatsApp berichten als plaatjes in boek staan. Ook de hersenspinsels die Rebel in een schriftje heeft geschreven zijn een goede afwisseling.

Het verhaal is geschreven vanuit het personage van Rebel. Haar levensverhaal wordt in dit boek goed duidelijk. Ook zijn er hoofdstukken geschreven vanuit de politierechercheurs Peter en Anna.

De omslag van het boek past bij het verhaal, de 4 jongeren komen ook voor in het verhaal. De titel had van mij spannender gemogen.

Het slot van het verhaal is verrassend en erg spannend.

Meer recensies van Desirée