Diane Kooistra 14 januari 2020
15 auteurs laten in 15 verhalen in 4 seizoenen mensen de Waddenzee oversteken voor een verblijf op Ameland of een van de andere eilanden. De een komt omdat hij of zij er wil gaan wonen, de ander viert vakantie, zoekt er iemand op of wil juist alleen zijn. Het viel me op dat in deze verhalen veel hoofdpersonen alleen naar de Waddeneilanden gaan. De beschrijvingen van de locaties en de mooie natuur nodigt je uit om er ook een keer heen te gaan.
De verhalen zijn heel verschillend; van romantisch tot spiritueel tot heel erg spannend. Van waddentochten tot eeuwenoude Amelandse tradities. .
Net zoals bij de vorige verhalenbundel vond ik het verrijkend om deze bundel te lezen, je leert nieuwe auteurs kennen en bekendere auteurs opnieuw waarderen. Na elke verhaal staat er iets over de auteur geschreven waardoor je ze leert kennen en weet wat ze al geschreven hebben. Deze auteurs hebben met elkaar een schrijfweek gehouden op Ameland en de zeehondjes op de cover worden hierdoor gesponsord. Een mooi jaarlijks initiatief. Het niveau van de verhalen wordt elk jaar hoger lijkt het wel, ze zijn aan elkaar gewaagd. En nodigen uit tot lezen.
Nadat je de cover hebt bewonderd want die zeehondjes zijn wel heel erg lief! En worden er ook beter van als je de bundel aanschaft.

Meer recensies van Diane Kooistra