Heerlijk boek! Want als lezer ga je namelijk mee puzzelen en denken en fantaseren over wat zou kunnen zijn

Diane Kooistra 07 februari 2020
Als kind wil je niets liever dan dat je ouders gelukkig zijn en blij zijn met wat ze doen. Joost ziet dat zijn vader gebukt gaat onder de zorgen rondom het plaatselijke museum waar hij directeur van is. Dan ga je samen met je vrienden op zoek naar een grafheuvel. Het is verboden om deze op te graven en de boswachter zit al snel achter hun aan. Dan vind je aanwijzingen voor een echte schat. Joost bedenkt dat dat de oplossing zou kunnen zijn voor de problemen en een mogelijke verhuizing kan voorkomen. Maar er zijn ook personen die je in de weg zitten, een pestkop en volwassenen die het idee niets vinden en zich aan de regels willen houden. En misschien wel een geheim hebben?? Het is een spannend verhaal, door Marianne van der Wal op een luchtige en een prettige manier verteld. Het is een heerlijk jongens- en meidenboek dat ze weer tot lezen zou kunnen aanzetten. Als lezer ga je namelijk mee puzzelen en denken en fantaseren over wat zou kunnen zijn. Wat ik soms lastig vond is om de bewegingen en acties van de hoofdpersonen te blijven volgen. Misschien is dat voor kinderen iets gemakkelijker, Het is een heerlijk spannend jeugdboek om te lezen.

Meer recensies van Diane Kooistra