een prentenboek met een mooie boodschap

Diane Kooistra 30 juni 2020
In dit boek wordt in tien stappen en op eenvoudige wijze verteld wat kinderen die op de vlucht zijn hebben meegemaakt en wat ze nodig hebben. Ik vond het ontroerend en bijzonder mooi om het boek te bekijken en te lezen. Heel toegankelijk om in lagere klassen uit te leggen wat er gebeurt als je moet vluchten. Zonder enge verhalen en beelden. Het gaat om wat er nodig is voor deze kinderen.

Als je een kinderboek zoekt met verschillende kinderen erin, van blank tot donker en alles er tussenin.
Als je een kinderboek zoekt waarmee je samen kunt tellen met een kind.
Als je een kinderboek zoekt waarmee je op een ontspannen en mooie manier een kind duidelijk kunt maken wat andere kinderen meemaken
Als je een kinderboek zoekt met mooie tekeningen en rustige kleuren

Dan is dit het boek voor jou. Voor de juf op de peuterspeelzaal, op school of de voorleesmomenten als kinderen vragen hebben over wat ze in het nieuws zien.

Meer recensies van Diane Kooistra