Het is een heerlijk-wanneer-is -het weer-kerst-feelgood verhaal

Diane Kooistra 20 november 2020
Ivy gaat haar droom waarmaken; sieraden maken en verkopen in Glastonbury. Helaas moet ze daarvoor de man waar ze gek op is achterlaten op het mooie eiland Skye. Als die droom niet helemaal is geworden wat ze hoopte en de man waar ze gek op is ook ineens op de stoep staat is ze flink van slag. Zal ze haar hart volgen? Of doorgaan met het blijven proberen om haar droom waar te maken?

Dit is een boek waarvan je na het lezen van de eerste alinea al tegen Ivy roept dat ze moet blijven maar helaas heb je daar als lezer geen invloed op. Gelukkig maar want dat maakte dat ik heerlijk heb kunnen lezen over twee mensen die voorbestemd zijn om met elkaar verder te gaan maar nog enkele obstakels uit de weg moeten ruimen voor dat mogelijk is.
Je wordt meegenomen in de leefwereld van beide hoofdpersonen en de mensen om hun heen.

De personages zijn mooi uitgewerkt, ik had graag wat meer gelezen over het mooie eiland Skye of de bijzondere stad Glastonbury omdat ik zelf hoop om er ooit naar toe te gaan. Het verhaal is een beetje voorspelbaar maar door de verrassende wendingen word je soms toch een beetje op het verkeerde been gezet.

Het is een heerlijk-wanneer-is -het weer-kerst-feelgood verhaal dat zorgt voor enkele uren leesplezier tijdens deze donkere weken voor de feestdagen

Meer recensies van Diane Kooistra