Spannende en actuele jeugdthriller

Diane Kooistra 18 juli 2023
Chinouk Thijssen is bekend als Young Adult auteur en heeft al diverse titels op haar naam staan. Met haar novelle Gegijzeld won ze de prijs van de Jonge Jury 2022

Vlucht 703 begint met een spannend proloog waarin een vliegramp lijkt plaats te vinden. Daarna gaat er een klas op schoolreis naar een escaperoom met vliegtuigen. Een groep leerlingen die samen een geschiedenis delen die niet fijn is kome samen in een van de escaperooms terecht, toeval??
Met wat obstakels komen ze de eerste puzzels en raadsels goed door tot ze te horen krijgen. “Het is geen spel, we vliegen echt en er is een echte bom aan boord.”

Vanaf het begin zet Chinouk Thijssen lezers op het verkeerde spoor. In een omgeving die echt heel gaaf is. Het lijkt bijna een uitnodiging om het zelf ook eens te doen, een escaperoom. Er is niet veel ruimte om de karakters helemaal uit te diepen maar de rollen in de groep tieners zijn al snel bekend. Wie is de leider en wie volgen er?
Het wordt op het juiste moment heel persoonlijk en Chinouk Thijssen weet goed te verwoorden wat acute stress met iemand kan doen. Het overgeleverd zijn aan iemand die je niet kent en het spelen van het spel op leven en dood maken dit een heel spannend boek.

Meer recensies van Diane Kooistra