De Marokkaanse Vlaming.

Dirk 06 oktober 2020
In de schitterde boek vertelt de jonge schrijver -columnist over zijn leven in het huidige Vlaanderen. In korte zinnen en eenvoudige teksten doet hij ons uit de doeken wat het is om een andere kleur en of godsdienst te hebben dan de meesten onder ons in Vlaanderen. Vroeger woonden de racisten in de verloederde arbeiderswijken en woonblokken en waren de meesten van gewone komaf. Heden zijn het meer de plattelandsbewoners in hun verkavelingshuizen met een SUV voor de deur. Bang geworden om hun oude leven niet meer voort te kunnen zetten en de schuldigen aan te duiden als die 'vreemdelingen'. Alhoewel er in de verste verte niemand van die mensen in hun buurt wonen. Vroeger waren het de Turken of Marokkanen en nu zijn het DE MOSLIMS. Dit boek is geen aanklacht maar een vaststelling van feiten. Het hoofdstuk over zijn verkeerde arrestatie is op zich al beklemmend genoeg. Maak het zelf maar eens mee. Zeer vlot leesbaar boek van 227 pagina's.

Meer recensies van Dirk