Twee verhaallijnen maakt het dubbel zo lekker

EliJos 14 oktober 2021
Dit boek vertelt eigenlijk twee verhalen. Het ene verhaal gaat over een huurmoordenaar (Billy Summers) die een opdracht heeft uit te voeren waarbij hij, denk ik, zichzelf verbaasd omdat hij mensen dichterbij laat komen dan eigenlijk zijn bedoeling is. Dit zal zijn laatste klus zijn en alles gaat niet helemaal zoals gepland.
Het andere verhaal is het boek wat Billy schrijft, zijn eigen levensverhaal vanaf hoe hij als kleine jongen iets heftigs meemaakt en later bij de marine terecht komt en als marinier / scherpschutter in de oorlog in Irak terechtkomt.
Het grootste gedeelte heeft het boek een aangenaam rustig ritme waarbij Stephen King's schrijfstijl ervoor zorgt dat je je niet verveelt. Naarmate het verhaal vordert vond ik het steeds lastiger om het boek weg te leggen. Voor mij is dit boek zeker een aanrader. Het verhaal heeft spanning, warmte, een vleugje humor en een héél klein splintertje bovennatuurlijks. Je gaat om de karakters geven en naderhand bleef ik zitten met de vraag ; Is moord oké wanneer je alleen maar slechteriken vermoord??

Meer recensies van EliJos