Een boek met veel verhalen

EliJos 18 april 2020
Dit boek mocht ik lezen voor de Hebban leesclub,waarvoor mijn dank.
Het is een boek waarin heel veel gebeurt, veel verhalen die door elkaar lopen , elkaar afwisselen.
Het taalgebruik is mooi, bijna poëtisch te noemen maar dan net niet te, zodat het me ging tegenstaan. Met hierbij een hoofdpersoon, Miriam, die nogal in de war lijkt was niet alles altijd even duidelijk, maar ik werd meegesleurd door het verhaal dus vond ik het niet echt hinderlijk.
Bijzonder vond ik de stukjes vanuit het perspectief van haar stervende vader, zijn hoofdstukken gingen niet alleen over het verleden maar ook over het nu, over wat hij meekrijgt terwijl hij niet meer altijd even helder is en nauwelijks kan reageren.
Het boek is anders dan ik had verwacht, ik dacht dat het vooral en misschien wel alleen om het verhaal over de meisjes in Ravensbrück ging maar dit verhaal werd voor mijn gevoel een beetje ondergesneeuwd door het verhaal van Miriam en dat wat er in haar leven speelt. Hierdoor weet ik niet of ik de titel zo goed gekozen vind, maar ik vind het boek wel een aanrader want ik heb ervan genoten. .

Meer recensies van EliJos