Een onverwachte teleurstelling

EliJos 29 december 2022
Dit is één van de dingen waar ik niet zo blij van word. Dan krijg ik de gelegenheid om een boek waar ik echt naar uitkeek te lezen voor een leesclub en dan blijkt dat het boek enorm tegenvalt en je jezelf hebt verplicht om erover een recensie te schrijven. Dit is zo veel leuker om te doen wanneer je enthousiast bent over een boek. Maar afijn.. dit hoort er ook bij.
Nadat ik de Fallen serie van haar (ooit) met veel plezier heb gelezen had ik dus hoge verwachtingen, wat betreft dit boek te hoog. Telkens wanneer ik dacht dat ik er lekker in zat kwam ik weer een stukje tekst tegen dat voor mij zo raar of onlogisch overkwam dat ik commentaar op het boek (en dan vaak op het hoofdpersoon) begon te krijgen. Dit werkte het goede gevoel wat je bij een feelgood verhaal hoort te krijgen behoorlijk tegen.
Dat je bij het 3e hoofdstuk de/het plot al door hebt vind ik niet erg bij een feelgood, dit genre mag best wel voorspelbaar zijn (net zoals kerstfilms). Misschien dat sommige gebeurtenissen wat meer achtergrond nodig hebben, om wat meer duidelijkheid in bepaald overtrokken gedrag te verklaren.
Helaas is dit boek voor mij niet zo geslaagd en daar baal ik best van want tussendoor mocht ik af en toe heel even proeven aan een paar wel fijne feelgood stukjes.

Meer recensies van EliJos