Een lekkere thriller.

EliJos 22 oktober 2020
Voor een gezellige leesclub van Hebban heb ik dit boek mogen ontvangen en gelezen.
De cover sprak me meteen al aan en dat de uitgever de foto van de voorkant ook op de rug heeft gezet vind ik zo gaaf!! Nu is de mooie cover ook goed zichtbaar wanneer het boek gewoon in mijn kast staat!!
Het is een thriller waarbij ik me af en toe een detective voelde op zoek naar de dader/seriemoordenaar. Er komen tijdens het verhaal verschillende mogelijke daders te voorschijn en zekerheid heb je pas aan het einde. Het verhaal heeft voor mijn gevoel twee hoofdpersonen, allereerst hoofdpersoon rechercheur Ane Cestero en daarnaast vind ik het karakter van haar collega/ondergeschikte Julia Lizardi ook heel prominent aanwezig. Sterke vrouwen die zich goed staande weten te houden in een mannenwereld.
Daar de schrijver een Spanjaard is komen er nogal wat (voor mij) onbekende Spaanse namen van plaatsen/mensen etc langs die in het begin het verhaal wat remmen. Het duurde me even voordat ik had uitgevogeld hoe ik sommige klanken in mijn hoofd moest uitspreken (tip, bij tx schijnt de x klank weg te vallen). Wat ik ook vervelend en wat irritant vind, is dat de schrijver voor één persoon meerdere benamingen gebruikt en soms zelfs in dezelfde zin. Ane Cestero is bijvoorbeeld ‘Ane’, ‘Cestero’, rechercheur, inspecteur en chef. Dit leest niet heel fijn, een voorbeeld is de zin; <“Inspecteur Cestero, Ane Cestero” stelt de rechercheur zich voor als ze zijn hand schudt.> Daarnaast zijn er ook hele mooie zinnen als ;

Al met al heb ik echt genoten van dit boek. Het is een spannend verhaal tot het einde en ik pakte steeds met plezier het boek weer op. Gelukkig maar want met zijn 512 bladzijden is het een flinke pil ;-). Hij krijgt van mij 4 van de 5 sterren.

Meer recensies van EliJos