Ga mee op een magische spannend avontuur!! Aanrader

EliJos 06 mei 2024
Wat was ik blij verrast dat ik mee mocht doen aan de Hebban leesclub van het boek ‘Onmogelijke Wezens’ en deze aankondiging las vlak voordat het boek ook al werd gebracht door de pakketpost. De cover van deze hardcover ziet er al zo magisch uit, en als ik ergens dol op ben is het wel op magische wezens dus dit boek leek me precies wat voor mij en het stelde niet teleur.

Vanaf het begin werd ik door het verhaal meegesleurd. Het begint dan ook meteen spannend met een geheimzinnige moordenaar die het voorzien heeft op Mal, een meisje die geen idee heeft waarom dat is en de hulp inroept van Christopher. Deze twee hoofdkarakters zijn heel innemend en sloot ik al snel in mijn hart. Ze hebben al het één en ander meegemaakt voordat ze elkaar ontmoeten, zo hebben ze allebei geen moeder meer, en terwijl ze vluchten voor de moordenaar maken ze een heleboel spannende avonturen mee. Aanvallen van verschillende wezens, verlies van bekenden, ontmoetingen met nieuwe, fijne reisgenoten als gevolg.
Het is een jeugdboek die eigenlijk voor iedereen wel leuk is, die van magische verhalen houdt. Alleen toen ik tijdens het lezen op het punt kwam dat er in een neus wordt gepeuterd en het snot daarna wordt opgegeten, wist ik weer dat ik duidelijk niet de beoogde leeftijd voor dit boek heb. Jakkes! Maar verder vind ik dit boek een echte aanrader!
Tijdens het lezen word je ondergedompeld in een spannend, magisch avontuur met een lach en een traan en laat het je achter met een verlangen naar het nieuwe boek in deze serie.

Meer recensies van EliJos