Spannend met sympathieke karakters!

elinevandm 06 oktober 2020
Na het lezen van de Grant County reeks, kon ik niet te lang wachten met het lezen van de Will Trent serie, gezien deze eerste zo goed was. Grant County was een serie die ik redelijk snel na elkaar heb uitgelezen door de opbouwende spanning, de goeie plottwisten en het nagelbijtende einde.

Ook dit eerste boek uit de Will Trent serie voldoet aan al deze kenmerken. Spanning ten top en telkens gebeurt er wel iets dat een nieuw licht laat schijnen op de zaak. Het wisselende perspectief tussen Will Trent, Michael Ormewood en de vrijgelaten John Selley maken het bijzonder boeiend. Het feit dat er eerdere zaken zijn die verband houden met de huidige, zorgen voor een extra dimensie.

Will Trent is een sympathiek personage waar we feitelijk nog niet zo bijzonder veel over weten. Dat hij een harde jeugd heeft gehad staat buiten kijf, maar toch zijn er nog een heleboel zaken die nog uitgeklaard moeten worden. Hopelijk brengen de volgende boeken hier wat duidelijkheid in.

Voor nu kan ik triptiek zeker en vast aanraden! Een goed opgebouwd verhaal met een goeie afwisseling tussen de verschillende perspectieven van de personages en een spannend mysterie dat opgelost moet worden! De verhoudingen tussen de verschillende karakters is ook leuk om te volgen. Meer van dat dus! Ik geef triptiek een meer dan verdiende 5 sterren!

Meer recensies van elinevandm