Een fantastisch en fascinerend boek!

Wat een fantastisch en fascinerend boek! Voordat ik begon met lezen wist ik echt totaal niet wat ik van dit boek moest verwachten en juist daarom leek het me leuk om mee te lezen met de buddyread van @ilonaslevenbijls

Je leest dit boek vanuit veel verschillende perspectieven. Dat kan een boek heel chaotisch maken, maar in dit boek past het juist goed bij het mysterieuze verhaal. Als lezer blijft je op veel gebieden dan ook lang onwetend. Pas na een tijd beginnen puzzelstukjes langzaam in elkaar te vallen en kom je erachter hoe fantastisch knap dit verhaal in elkaar zit.

De beschrijvingen van de omgeving zijn heel uitgebreid, waardoor je alles goed voor je ziet. Heel fijn, want met Het boek der deuren bezoek je veel locaties. De beschrijvingen van de personages zijn daarentegen vrij summier. Je leest vrij weinig over hun achtergronden, maar dat heb ik verrassend genoeg totaal niet gemist. Het verhaal draait echt om de magische boeken!

Dit boek trekt je als een magneet naar zich toe, maar doe vooral geen moeite om je daartegen te verzetten. Laat je meevoeren door dit magische verhaal, je gaat er geen spijt van krijgen!

Meer recensies van Elise (Kinderboekenhoekje)