Een magisch, mysterieus en fantasievol verhaal

De 12-jarige Alfred heeft het gevoel dat hij in de gaten wordt gehouden. De bossen en heuvels wemelen van onbekend leven die alleen Alfred kan zien. Pas wanneer zijn buurmeisje Saga zijn leven binnenstormt, leert hij de eigenaardige schoonheid om hem heen waarderen. Maar deze bijzondere wereld wordt bedreigd. Terwijl Alfred en Saga ertegen protesteren, komt Alfred steeds dichter bij de gevaarlijke wereld van de bijzondere wezens, die hem naar de mysteries uit het verleden van zijn familie leiden…⁣

Mening: Hè? Huh? Wat zou dat zijn? Die gedachten kwamen in het eerste hoofdstuk van dit mysterieuze boek in mijn hoofd op. Je hebt in het begin van het verhaal nog geen idee waar dit over gaat, maar dat er iets magisch en mysterieus aan de hand is voel je direct aan. ⁣

Wanneer je verder leest wordt het allemaal wel iets duidelijker, maar de beschrijvingen houden vooral veel ruimte over voor je eigen fantasie. Zo zal iedereen die dit boek leest een ander beeld krijgen van de wezentjes die leven op de Toverheuvel. Zelf mis ik daarin wat meer achtergrondinformatie over de wezens en het Elfenland waarnaar Saga en Alfred op zoek zijn. Ik had tijdens het lezen voortdurend het gevoel dat ik het net niet begreep. Misschien heb ik te weinig fantasie om me helemaal in het verhaal te kunnen verliezen.

Wat mij wel hielp was de plattegrond voorin het boek. Ik vind dat altijd een hele fijne en leuke toevoeging in een (fantasy)boek en ook dit keer heb ik er vaak naar gekeken! ⁣

Conclusie: Een magisch, mysterieus en fantasievol verhaal. Voor mij net te vaag, maar kinderen met veel fantasie zullen hier zeker van genieten. ⁣

Meer recensies van Elise (Kinderboekenhoekje)