Meer spanning verwacht

Elke1 24 augustus 2023
Dit is het eerste boek dat ik van Lisa Jewell lees. De reden waarom dit boek me aansprak was dat ze wordt bestempeld als Bestsellerauteur, dat dit boek op nr. 1 is beland in de bestsellerlijst in Engeland en de flaptekst.
Toen ik begon in het boek, was er geen spanning te bespeuren. Ik dacht, ok, dit zal dan wel gebeuren in het volgende hoofdstuk. Ook hier gebeurde er amper spanning. In het boek wordt ook teveel de personages beschreven, hoe ze eruit zien, wat ze aanhebben. Ik moet echter niet uitgebreid weten dat dat bepaalde personage een groene blouse en een oranje broek draagt, rond haar hals een paarse zijden doek om maar een voorbeeld te geven. Echte spanning waardoor ik op het puntje van mijn stoel zou zitten, heb ik niet gevonden. Naar het einde toe, op 70 blz van het einde, vielen de puzzelstukjes al in elkaar, wie de moordenaar is. Enkel nog het motief ontbrak, dat is pas op de allerlaatste blz bekend gemaakt.
Wat mij betreft, had er nog meer spanning in gemogen. Dat dit boek de nr. 1 behaald in de bestsellerlijst, is voor mij een wonder...Voor mij is dit boek niet meer waard dan 2,5 sterren.

Meer recensies van Elke1