Thriller

Elke1 03 februari 2024
Ik heb de auteur, Dennis Biesma, voor het eerst ontmoet op een groot boekenevenment, genaamd 'Koukleumen bij Bibliotheek Landgraaf-Onderbanken'.
Op dat evenement zag ik de boekenlegger liggen en was een beetje in de war omdat ik er Lara Jade zag opstaan, dus dacht ik in eerste instantie dat zij de auteur was. Toen ik Dennis zag staan en daar ook de boeken zag liggen, maakte dat mijn verwarring nog groter, tot ik doorhad dat Dennis de auteur was en het boek over Lara Jade gaat.
Op de flyer dat er lag, heb ik dan gelezen waarover het boek gaat. Mijn nieuwsgierigheid was gewekt en mijn boek is dan ook persoonlijk door Dennis gesigneerd.
Het boek begint in 1976 en maakt dan een grote sprong naar het heden.
Ik vond het hele verhaal eerder wat langdradig en de stukken die over de DNA gingen, maakte het voor mij moeilijk om in het verhaal te blijven. Ook stonden er woorden en termen in die ik niet begreep en die ik dan moest opzoeken via google, wat eigenlijk jammer is dat de auteur dit doet, want niet iedereen begrijpt deze termen. Wat betreft de link met Egypte, dat triggerde mij minder en heb ik dan ook met minder aandacht gelezen.
Eerder naar het midden van het boek toe, waarin Lara's vriending Lotte wordt ontvoerd, maakt dat er een beetje spanning in komt. Je vraagt je af of Lara Lotte zal vinden en of ze weg geraken.
Toch geef ik het boek 3 sterren en wat mij betreft mag Lara in een volgend boek opnieuw verschijnen.

Meer recensies van Elke1