Mysterieus

Elke1 17 september 2023
Scott Carey blijft gewicht verliezen zonder dat zijn uiterlijk verandert, en zo gebeuren er wel meer vreemde dingen. In het plaatsje Castle Rock belandt hij midden in een escalerende ruzie met zijn lesbische buren. Een van hen is vriendelijk, de andere cold as ice. De vrouwen hebben een vegetarisch restaurant, maar de inwoners willen niets weten van een lesbisch koppel. Als Scott inziet met wat voor vooroordelen zij, en hijzelf, te maken hebben, besluit hij te helpen. Onverwachte verbonden, de jaarlijkse hardloopwedstrijd en Scotts mysterieuze aandoening brengen het beste in mensen naar boven.

Dit was mijn allereerste boek van Stephen King en ik heb ook nog geen enkel van zijn films gezien. Wat ik dacht dat een thriller zou zijn, was eigenlijk een mysterieus verhaal.
Scott die blijft afvallen, zonder dat een mens dat ook maar ziet, want zijn lichaam blijft in omvang hetzelfde.
Dan heb je 1 van de dames van zijn lesbische buren, die enkel tegen hem héél vervelend doet, maar uiteindelijk dan toch bijdraait.
Het einde had ik eigenlijk niet verwacht en het is onrealistisch...

Meer recensies van Elke1