Wat een verrassend einde !

Elke1 01 maart 2024
Dit is het tweede boek van Alexander dat ik lees en wederom een fantastisch boek, uiterst spannend en soms gruwelijk...
Het verhaal draait om dokter Lydia Muyssen met daaromtrent 'De Vlindermoorden'.
In het eerste deel maken we kennis met Lydia (Lys). Lys is een gyneacologe met een eigen willetje . Haar eigen gedachten staan schuingedrukt in het boek en die zijn echt zéér grappig om te lezen. Zodra het tweede deel begint met de vlindermoorden, zou je al haast vergeten dat er moorden gaan gepleegd worden, vermits het eerste gedeelte over Lys zelf ging.
Zelf vond ik het zéér aangenaam om te lezen en alhoewel de moorden gruwelijk zijn, kon ik toch lachen om de "uitspraken" van Lys. Enkel sommige medische termen die voorkomen in het boek, ben ik niet van thuis en moest ik op Google opzoeken.
Naar het einde toe viel mijn eurocentje van 'Natuurlijk ! Dat is de moordenaar !' Eerder dacht ik al van het is misschien die of nee die ! Om dan plots te denken van ja, waarom dacht ik daar niet eerder aan?!
Op het einde kom je tot een complete verrassing te staan dat ik zeker niet had zien aankomen en zat ik echt met open mond van "meent ge dit ?"
Verdiende 5 sterren !

Meer recensies van Elke1