Verrassend einde

Elke1 11 februari 2024
Het verhaal van Lukas, een seriemoordernaar met een zieke geest.
Een jonge journaliste/psychologe wil nog een allerlaatste interview van Lukas, vooraleer hij ter dood wordt veroordeeld.
Dit korte verhaal, zonder hoofdstukken en in één stuk geschreven, is het allerlaatste interview van een seriemoordenaar met een zieke geest.
De jonge journaliste/psychologe stelt tijdens dit laatste interview met Lukas allerlei vragen, maar de de allerbelangrijkste vraag die zij voor hem heeft, is of hij spijt heeft van alle moorden die hij heeft gedaan.
Hij beantwoordt haar vraag, maar de vraag is zowel aan de lezer als aan de journaliste in het boek, of hij wel oprecht antwoordt?
Het boek heeft op de allerlaatste bladzijde, op de laatste regels een zéér verrassend einde, dat ik niet zag aankomen. Persoonlijk dacht ik in een andere richting wat het doel was van de journaliste, maar ik was fout.
Dit is het eerste boek dat ik van de auteur lees. Eerder las ik wel zijn kortverhalenbunden "Plofkoekjes, nul nul negen". Het boek gaf mij van in het begin wel aan om te weten waar het verhaal naartoe zou gaan en dat heeft me tot op het einde mijn nieuwsgierigheid gewekt met een verrassend einde.

Meer recensies van Elke1