Spannend en meeslepend

Elke1 26 maart 2024
Dit is het derde en laatste deel uit de 'Floor-serie' van Marja Boomstra. Alhoewel dit boek als 'stand alone' kan gelezen worden. wordt er gedurende het verhaal wel vaak terug verwezen naar wat er zich daarvoor afspeelde.

In het begin had ik het daar een beetje moeilijk mee, vooral dan omdat er namen uit de vorige boeken worden vernoemd en wat er met die personen is gebeurd. Maar zodra het verhaal dan een andere wending inneemt, dat zich dan vooral op het hoofdpersonage, Floor, baseert, ben je zo in het verhaal meegezogen, dat je zou zien gebeuren.
Wat er allemaal met Floor gebeurt, is erg, soms héél erg...
Ze wordt als het ware door haar verleden achtervolgd en dé vraag die dan rest is, wie van de reizigers haar naar het leven staat. Samen met haar man Rayan, gaat Floor op onderzoek uit. Maar als Rayan ontdekt dat Floor geheimen voor hem heeft, komt zij er helemaal alleen voor te staan.

Gedurende het verhaal was ik ervan overtuigd dat persoon X diegene was, die Floor uit haar verleden achtervolgd, maar op het einde was het dan die andere persoon, Y.
Doordat ik zo gefixeerd was op X, had ik niet zien aankomen dat het Y was.

Dit boek, triggerde me van in het begin al om toch de 2 voorgaande delen te lezen.

Je hebt me mooi om het tuintje geleid Marja ! Knappe prestatie en 5 sterren waard !

Meer recensies van Elke1