Verhaal met belangrijk thema

EllenBdE 20 april 2024
Als zijn vader wordt beschuldigd van seksueel grensoverschrijdend gedrag staat de wereld van de negentienjarige Sam op zijn kop. Wat doe je als iemand voor wie je zo veel respect hebt beschuldigd wordt van zoiets vreselijks? Om de situatie te ontvluchten gaat Sam een zomer lang kitesurfles geven op Vlieland. De golven, de wind en de gezellige kampvuuravonden met de andere kiteinstructeurs zorgen vast voor afleiding. Of niet? Als Sam gevoelens krijgt voor Cheyenne, die bij hem kiteles volgt, beseft hij al snel dat hij de realiteit zelfs tussen de golven niet achter zich kan laten…

Er zijn zo van die verhalen die je vanaf de eerste pagina boeien, ook al begint het verhaal heel gewoontjes. Voor mij was het ook zo met Wind. Je krijgt al direct een beeld van Sam waar je een goed gevoel bij krijgt. Wanneer je in zijn hoofd komt te zitten dan kan je niet anders dan genegenheid voor deze jonge man hebben.

De keuzestress die hij steeds weer heeft als hij Cheyenne ziet en wanneer hij met haar alleen is… Meer dan eens denk je van, oh laat die appel alsjeblief héél ver van de boom vallen.

Cheyenne is 15 maar, hoewel speels en flirterig, toch ook best volwassen voor haar leeftijd waardoor je gaat denken ja … 15 te jong of niet? Wie bepaald wie te jong of te oud is voor iemand van 18 of 19? Is het het gedrag van die 15 jarige of echt gewoon het getal?

Esther heeft de nijpende vraag hier mooi in een verhaal geweven. Perfect in het aantal woorden als kortverhaal maar zo leuk en intens dat ik er graag nog 200 pagina’s had van willen doorlezen.

Meer recensies van EllenBdE