Verrassend

EllenOoms 10 oktober 2020
Verrassend!
Dat is wat ik voel nadat ik dit boek gelezen heb!

Cinder & Ella beschrijft het verhaal van Ella. Een meisje dat na een tragisch ongeval haar moeder verliest en bij haar vader en zijn nieuwe gezin moet gaan wonen in Hollywood. Haar stiefzussen zitten niet op haar te wachten en bovendien mist ze haar moeder en haar blogvriend Cinder.
Wat Ella niet weet is dat haar vriend Cinder haar ook enorm mist maar daarenboven ook nog eens een beroemde filmster is.

Ik kreeg het per toeval in handen. Toen ik las dat het 15+ was had ik verwacht dat het een typisch assepoester sprookje zou worden. Licht om te lezen maar toch ontspannend.

Het bleek heel anders uit te pakken.

Het feit dat het YA-boek is maakt dat het heel vlot leest maar dat wil niet zeggen dat er geen diepgang in het verhaal zit.
Ella krijgt best veel voor haar kiezen en de struggle die ze voert om met al deze ingrijpende gebeurtenissen en gevoelens om te gaan en ze te verwerken worden heel mooi uitgewerkt. Ik heb zelfs bij meerder passages een traantje moeten wegpinken.
Het is mooi om te zien hoe meerdere personages evolueren zonder dat het al te melig of zoetsappig wordt.

Het boek heeft van mij een verdiende 5 sterren gekregen en is echt een aanrader in zijn genre!
Het is het eerste deel van een tweeluik en ik kijk alvast reikhalzend uit naar het vervolg.

Meer recensies van EllenOoms