5 sterren

Els Van Haute 10 juni 2019
Astronaut waar ben je? Tekst Nosy Crow Ltd, illustraties door Ingela P. Arrhenius

Speciaal voor de vijftigste verjaardag van de maanlanding maakte Ingela dit zoek-en-vind-boekje. In de vrouwelijke raketbouwer herken je misschien wel Katherine Johnson (Niet? Google haar maar eens…). Tof dat ze ook daar oog voor heeft en details als deze in haar geweldige boekjes verwerkt. Als dat al mogelijk is ben ik nu nog meer fan van haar.

Bij elk nieuw boekje denk ik dat het niet meer toffer kan en dan overtreft ze zichzelf toch nog. In Astronaut waar ben je? zitten er vilten flapjes én een spiegeltje (dat gegarandeerd een glimlach op jouw gezicht tovert, of dat van je kind). Want ja, ik beken: ik ben 40 en ik lees haar boekjes voor mijzelf. Omdat ze telkens super mooi, origineel en vrolijk-makend zijn. En ze staan nog mooi op je boekenkast ook. Mijn favoriete pagina vandaag is de roze met de ruimtehond. En die van jou?

In de eerste plaats zijn ze natuurlijk bedoeld voor de allerkleinsten en geloof me, ook zij zullen hier veel plezier aan beleven. De vrolijke kleuren, de grappige tekeningen, hét spiegeltje en de stevige afwerking zorgen voor urenlang lees- en kijkplezier!

Meer recensies van Els Van Haute