Boeketje!

Els Van Haute 23 april 2024
Lente. Door: Nikki Dekker, Lisa Weeda, Alara Adilow en Femke Brockhus.

Oh, wat een fijne verwennerij van uitgeverij De Bezige Bij! Net nu de lente op zich laat wachten komen zij met Lente in boekformaat.

Een klein boeketje vol moois voor de fans van Nikki Dekker (me!), Lisa Weeda, Alara Adilow en Femke Brockhus. Elk van deze 4 schrijvers schreef nieuwe werk voor Lente, zodat het wachten op hun volgende boek iets minder lang duurt. Tof hé!?

Dekker en Weeda las ik al, Adilow zag ik al een paar keer op een podium maar Brockhus was totaal nieuw voor mij; een aangename kennismaking. Met de andere 3 was het een fijn weerzien.

Stuk voor stuk zijn het schrijvers die je niet enkel een aangenaam tijdverdrijf bezorgen maar die ook je activistische kern aanspreken. Hun schrijven is nooit vrijblijvend en daar hou ik van. Ik denk veel na (net als Dekker, las ik), boeken die me nog meer doe nadenken hebben een streepje voor. Lente dus.

Bij mijn weten is dit één van de eerste keren dat een uitgeverij met een initiatief als dit komt: voor mij is dit zeker voor herhaling vatbaar! Als geschenkje aan jezelf of troost voor grijze dagen. Het verzacht het wachten en past ook perfect in de brievenbus van een boeken-vriend (tip!).

Meer recensies van Els Van Haute