Groots avontuur in sferische, ruimtelijke ambiance

Elsa Bakker 29 augustus 2023
Het derde en afsluitende deel ‘Schakelmagie’ van de ‘Interplanetair trilogie’ werd mij enige tijd geleden door Johanna Lime toegestuurd om te lezen en te voorzien van een recensie. Het laatste deel is net als voorgaande titels uitgegeven door Zilverbron en voorzien van een opvallende SciFi cover.

“De tonen van de ballade bleven echter aanhouden en wekten haar nieuwsgierigheid.”

De schrijfstijl van Johanna leest vanaf de eerste pagina’s soepel weg, zin na zin. Woorden volledig direct helder in betekenis, scherpzinnig in bewoording en korte zinnen zonder langdradige uitweiding zorgen voor een plezierige & vlotte leestijd.

“Er hing iets aan de scheerlijn die vanaf de hoogste tentstok naar de grond liep….”

Inhoudelijk herinner ik me gemakkelijk de hoofdpersonages uit voorgaande titels, mede dankzij korte referentie naar de avonturen in de andere delen. Nieuwe personages komen tevens op een interessante boeiende manier aanbod en leren we gaande weg kennen tijdens dit nieuwe spannende verhaal. De onderlinge banden die ontstaan of juist de vijandelijke connecties zijn wat mij betreft de grootste rode draad in de gehele trilogie.

“De ogen van de groothertog glansden en hij lachte schalks.”

Tevens geven de gebeurtenissen schwung aan het geheel. Genoeg spanning en intrige wordt er opgeroepen door de reis die de hoofdkarakters afleggen in dit laatste deel van de trilogie. Wie of wat komen zij tegen, welke gevechten gaan ze aan, zullen ze het redden? Je blijft door lezen! Ik heb zeker genoten van de ‘Interplanetair’ afsluiter.

Als je boeken gaat lezen wacht je een groots avontuur in sferische, ruimtelijke ambiance. Waan je met fantasie in andere, onbekende, te ontdekken werelden en geniet van ieder leesmoment.

Lieve leesgroet, Elsa.

Meer recensies van Elsa Bakker