Leuk en actueel

EMBV 14 oktober 2020
Drie generaties dochters verteld het verhaal van drie vrouwen met elkaar verbonden door de bloedband. Een bloedband is sterk zegt men. De drie vrouwen : Omi, Eline en Esther komen bijeen, om eens goed het gesprek met elkaar aan te gaan. Vooral Eline en Esther lijken nogal te worstelen met enkele zaken. Ze vragen dus Omi om eens wat meer te vertellen zodat de andere dames misschien een antwoordt vinden op hun vragen.

Het is een verhaal uit het leven gegrepen. Het verhaal is ook zeker wel herkenbaar. Willen we allemaal niet weten hoe we geworden zijn, wie we nu zijn? Hoe vaak wordt er ook niet gezegd ik ga het beter en anders doen dan mijn moeder, om dan later tot de ontdekking te komen dat je eigenlijk niet zoveel anders doet dan je moeder.

Dat is ook maar het in dit verhaal om gaat. Ze zitten met vragen waarop ze een antwoordt willen. Door elkaar te confronteren met de vragen die hen bezig houdt, en de antwoorden daarop maakt toch dat de dames nader tot elkaar komen, begrip voor elkaar hebben.

Het boek is niet al te dik, je hebt het dan ook zo gelezen. De schrijfstijl is vlotjes en ook beeldend. Je waant je echt in de kamer van Omi. Het is een leuk boekje voor tussendoor.

Meer recensies van EMBV