Het is een aardig boek die in kleine lijnen het verhaal van Berdien vertelt over haar periode dat ze getroffen werd door de vreselijke ziekte. In haar geval borstkanker. Heftig voor een ieder die dat overkomt. Een groot deel van haar boek gaat echter over haar vriendin Elisa die komt te overlijden ook door de gevreesde ziekte. Allemaal heftig om te lezen.

Het boek leest vlot en makkelijk, maar toch vraag je je bepaalde dingen af.. Het persoonlijke verhaal van Berdien en het feit van een BNer zijn… Je bent ziek ok en dat wil je niet met spookverhalen in de bladen hebben…maar waarom dan wel een boek? Dan weet toch ook heel Nederland het? Kijk dat je een boek wil schrijven om te vertellen hoe ellendig die ziekte is prima, maar misschien dan een ode aan je vriendin door alleen over haar te schrijven? Nu vind het persoonlijke verhaal van Berdien dubbelzinning.. persoonlijk mening, een ander kan het natuurlijk anders zien.. Tevens vond ik sommige delen van het boek er niet toe doen.. bv persoonlijke meningen over andere BNers, niet vriendelijk en ongepast. Ja het geeft maar weer eens aan hoe er in de showbizz met elkaar omgegaan wordt…..

Natuurlijk is het geen slecht boek ondanks mijn kritiek, het geeft in het algemeen wel een beeld hoe patienten, gezinsleden, familie , vrienden en mantelzorgers voor hun kiezen krijgen.

Reacties op: Tegenvallend

Hallo allemaal mijn moeder die is kaal - Berdien Stenberg
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 21,99 Bestel het e-book € 12,99