Voor de liefhebber

EMBV 06 december 2019
Formule 1 met Max Verstappen is helemaal hot in Nederland en zie daar er verschijnen zelfs thrillers over de F1. Zo ook het boek Sabotage. Het verhaal brengt ons bij Kalle een stoere fin, waarbij je bij het lezen meten Kimi Raikonen moet denken. Kalle verloor al jong zijn vader bij een race ongeluk. Maar was het wel een ongeluk? Dan komt er iemand op zijn pad en dan gaat het vol gas op zoek naar de ware toedracht.

Wat volgt is een redelijk spannend verhaal, waarin de betrokkenen hun verhaal doen. Maar spreken ze wel de waarheid? In het boek springen van het heden naar het verleden met redelijk korten hoofdstukken. Dat maakt dat het lezen vrij vlot verloopt. Echt heb ik niet het gevoel in een spannende thriller te zitten, maar eerder een spannend jongensboek.

Het verhaal echter is moeilijk om in te komen en er bij te blijven. De personages blijven vaag waardoor het niet lukt een daar een band met op te bouwen. Bij wie dat nog het beste lukt is Kalle, maar de anderen namen blijven moeizaam hangen. Hierdoor ebt de spanning toch wel een beetje weg. Dat vind ik jammer omdat de basis prima is voor een boek waarbij je op het puntje van je stoel gezet wordt.

Voor de auto en met name de F1 liefhebber is dit wel een must read. Deze liefhebbers zullen met veel plezier het boek lezen.

Meer recensies van EMBV