Een fijne historische roman

Enita 06 december 2022
Over Amalia schreef ik het geeft een goed beeld van het leven van Amalia in die tijd. Een vrouw met ambitie. Een echte aanrader.

Het boek Hoogheid sluit ook heel goed aan bij deze bewoordingen. In Hoogheid zien we dezelfde ambitieuze dame terug. Zij staat haar man bij het proberen te bemachtigen van de titel Hoogheid. Dit gebeurt met de nodige intriges aan het hof, want er zijn genoeg andere kapers op de kust, die deze titel ook ambiëren.

Net als bij Amalia heeft Matthias Rozemond de feiten op een mooie manier verweven met het beeld dat hij over haar neerzet. Het boekt leest heerlijk en geeft een mooi beeld van het leven aan het hof in die tijd. Het is zo beeldend geschreven, dat ik mijzelf zo in die tijd zie rondlopen.

Al met al een heel fijne historische roman om te lezen over een ambitieuze vrouw met allure en een mooie cliffhanger voor een volgend deel.

Meer recensies van Enita