Prachtig boek, echt een aanrader

Eveline 25 juni 2023
Ik mocht Bloesempad van Irene Hannon lezen voor Feelgood met een hart, van uitgeverij Kok.

Dat was voor mij zeker geen straf. Ik heb echt genoten van dit boek.

Buiten dat het verhaal prachtig was, is ook de kaft nog eens mooi. Het is 365 bladzijden genieten geweest.

Het verhaal gaat over Ashley die haar leven om gooit wanneer ze door haar vriend wordt bedrogen, en haar baan kwijt raakt. Op mysterieuze wijze komt ze in contact met de eigenaresse van het landgoed op Hope Habor, het landgoed waar zij en haar vader altijd van hebben gedroomd en een keer te mogen bekijken. En nu zou Ashley misschien wel partner worden in een onderneming op dit landgoed.

Het landgoed dat in het bezit is van Rose de kluizenaar van Hope Harbor. Het landgoed dat in het bezit is van Rose haar familie voor generaties lang. Een landgoed waar het zou spoken volgens de eiland bewoners.

Wanneer Ashley de eerste keer het terrein op komt rijden met de kennis over de spoken schrikt ze zich dan ook een ongeluk wanneer ze daar een man ziet staan waarvan alleen de ogen te zien zijn en een grote kettingzaag in zijn handen. Een man die ze zo ziet staan en zo is verdwenen.

Maar wat is er gebeurd??? Deze vreemde man heeft iets in Ashley los gemaakt waarvan ze had gezworen het nooit meer toe te laten.

Wanneer de renovatie plannen worden uitgedacht en ze een hovenier zoekt, komt ze oog in oog te staan met de man met de kettingzaag. Wat verbergt deze man??

Wanneer hij zich voorstelt als Jon en ze later meer over hem te weten komt blijft hij haar raken op een manier die haar zeker niet aan staat. Is dit gevoel wederzijds?

De liefde tussen beide gaat niet makkelijk en er zijn obstakels te overbruggen voor Jon.

Een mooi verhaal over liefde die niet vanzelfsprekend is. Een verhaal dat je leert dat er meer aan een persoon te ontdekken is dan alleen het uiterlijk. Een verhaal over je dromen na jagen en vertrouwen op God dat Hij deuren opent die je niet had voorzien. Dit geld voor meerdere personages in dit boek.

Wat mij betreft 5* en een dikke aanrader dit boek.

Meer recensies van Eveline