Een van de mooiste boeken van het jaar voor mij.

Eveline 27 oktober 2023
Het vergeten lied van Amanda Wen uitgegeven door kokboekencentrum en feelgood met een hart is wat mij betreft een van de beste boeken die ik dit jaar heb gelezen.

Ik heb echt genoten van de personages. Onderwerpen als boulimia en dementie, alcohol verslaving en een hoge doses liefde zijn voor mij een goede bodem voor een hedendaagse feelgoodboek. De manier waarop de dementie wordt uitgewerkt in het boek vind ik prachtig. Ook wat een strijd het om de alcohol verslaving achter je te laten is super mooi verwoord.

Het verhaal gaat over Lauren en Carter. Maar ook wordt je mee genomen in de jeugd van oma Rosie en haar grote liefde Ephraim.

Lauren heeft haar strijd gestreden met boulimia, net nu haar leven weer op de rit lijkt komt ze een oude bekende tegen. Carter, haar ex vriend, De man die haar hart heeft gebroken. Haar hart dat daarna nooit meer is hersteld. Nu ze Carter weer ziet zet dit haar hele leven op zijn kop.

Carter daar in tegen heeft na de ontmoeting maar een doel voor ogen, en dat is het goed maken met Lauren. Of dit gaat lukken en hoe ….. om dat te weten te komen moet je echt zelf het boeken lezen.

Dan hebben we oma Rosie nog. Rosie die in een verzorgingshuis leeft en veel vergeet roept op een dag om Ephraim. Niemand heeft enig idee wie deze man is. Wanneer Lauren, haar broer en schoonzus op onderzoek uitgaan komen ze in een wirwar van verhalen over liefde tussen verschillende rassen, rassen haat. En een verliefde jonge Rosie, een liefde die dood gaat doordat Rosie en Ephraim niet samen mogen zijn.

Maar nu jaren later… bestaat er toch een kans op de liefde tussen Rosie en Ephraim???

Dit boek geef ik *****.

Ik hoop dat je wanneer jij het gelezen hebt mij laat weten wat jij er van vond.

Liefs, Eveline

Meer recensies van Eveline