Een Prachtig boek

Eveline 05 januari 2020
Zoals ik gewend ben van Mia Sheridan is ook dit weer een prachtig boek dat je niet weg kunt leggen. Het boek gaar over Angelina en John zij leven in 1861 en hun liefde is niet toegestaan omdat zij een slavin is en hij een blanke soldaat in New Orleans. Hun verhaal is adembenemend beschreven in dit boek. Clara en Jonah leven nu in de zelfde stad als Angelina en John. Clara komt in New Orleans wonen omdat zij mag dansen in het New Orleans ballet. Zij laat haar vader achter die lijd aan Alzheimer. Hij heeft altijd hard gewerkt om al haar danslessen te kunnen betalen wat nu heeft geleid tot haar plek in het New Orleans ballet. Jonah is een Advokaat die door een nare situatie in de rechtbank de linkerzij van zijn gezicht heeft verloren. Omdat hij denkt dat hij niet meer waardig is om lief gehad te worden blijft hij op de plantage waar vroeger Angelina en John woonde. Door dat Clara geïnspireerd door het verhaal van Angelina en John doet zij een bijzonder wens bij de wens muur die Jonah daar vind. Er ontstaat een bijzondere prachtige vriendschap die veel hobbels moet doorstaan voor ze beide in het licht komen te staan.
Dit is echt een prachtig boek, wanneer je er aan begint kun je het niet meer weg leggen tot dat het uit is.

Meer recensies van Eveline