Voodoo Child

Ferry76Visser 28 april 2024
De personages in ‘Voodoo Child’ zijn geweldig! Finn is een personage waar de lezer van gaat houden. De ontwikkeling die hij doormaakt is angstaanjagend, waardoor het moeilijk is om het boek neer te leggen. En Mama Caplata is een perfecte antagonist. Subtiel, indringend en angstaanjagend is ze steeds van invloed op cruciale momenten in het boek.
Daarnaast zitten er (voor mijn gevoel) twee verhaallijnen in het boek die samen een evenwichtig geheel vormen. De eerste speelt zich af rondom Finn in het heden en de tweede in het verleden. Deze laatste is in het begin subtiel aanwezig maar ontwikkelt zich naarmate het boek vordert.
In de climax van het verhaal komen deze lijnen samen en laten ze zien hoe belangrijk het is om de confrontatie met angsten uit het verleden en het heden aan te gaan. Met krachtige beelden laat Gloom dit aan zijn lezers zien. Overtuigend realistisch en af en toe luguber surrealistisch weet de auteur zijn lezers van begin tot eind te boeien met zijn verhaal.

Meer recensies van Ferry76Visser