Een reis die je niet meer vergeet

Fijnzinnig5490 15 november 2020
Ze zijn heel verschillend: de drie vrouwen die in Elizabeth Mussers nieuwe roman, ‘Het beloofde land’, samen de pelgrimsroute Camino de Santiago lopen: Abbie, Rasha en Caroline. En zij zijn niet de enige die die reis afleggen. Want als lezer reis je met hen mee. Dwars door de Spaanse natuur, langs idyllische dorpjes, over platgetreden paden. Dat was in elk geval wat hier gebeurde. En ook voor mij was het meer dan voetreis van A naar B. De vragen en moeilijkheden van de drie vrouwen, zowel m.b.t. het leven als het geloof, waren veelal herkenbaar en zetten me aan het denken. Over controle houden vs. loslaten. Over God vertrouwen. En zo was er meer. Het werd een reis die ik niet snel meer zal vergeten. En ik daag je uit om hem ook te maken. Lees jij ‘Het beloofde land’ ook en loop je de Camino de Santiago?

Meer recensies van Fijnzinnig5490